מנסור עבאס: "רע"מ לא תפיל את הממשלה"

אבי רבינא No Comments on מנסור עבאס: "רע"מ לא תפיל את הממשלה"

עבאס הודה שהקואליציה היא שברירית ולמרות זאת הוא הדגיש כי מפלגתו תנסה להשיג כמה שיותר הישגים עבור החברה הערבית

צילום: דוברות הכנסת - נועם מושקוביץ'
23:00
27.04.24
אתר קול חי No Comments on פרק ביצועים אחרון: אלו הקלידנים הטובים שיעלו לשלב הבא • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

המשבר בקואליציה: יו"ר רע"מ מנסור עבאס אמר הבוקר (שישי) בראיון לעיתון הסעודי "אילאף" כי "רע"מ לא תפיל את הממשלה הנוכחית, וגם לא תהיה הסיבה להפלתה".

עבאס הודה שהקואליציה היא שברירית ולמרות זאת הוא הדגיש כי מפלגתו תנסה להשיג כמה שיותר הישגים עבור החברה הערבית. עבאס התייחס גם למהומות האחרונות בהר הבית ואמר כי "ישנו פתרון יחד עם ירדן, שייחשף בקרוב".

מסעוד גנאים, חבר מועצת השורא של מפלגת רע"מ וח"כ לשעבר מטעם המפלגה קרא אתמול לנציגי הרשימה בכנסת לפרוש מהקואליציה. בריאיון לרדיו נאס אמר גנאים כי "מה שקרה באל-אקצא הבוקר הוא סטירת לחי לרע"מ – במיוחד לאחר ההתבטאויות של חברי ימינה".

לדבריו "הגיע הזמן שההקפאה תהפוך לפרישה מהקואליציה הזאת שלא מכבדת אותנו. הקשר בין רע"מ לממשלת בנט הפך להיות אהבה חד-צדדית, לא נרשה למצב הזה להימשך. נצא מהקואליציה חזרה אל חיק העם שלנו".

מועצת השורא היא המועצה הקובעת את מדיניות מפלגת רע"מ והחלטותיה מחייבות את נציגי הסיעה בכנסת. במועצה ישנם 13 חברים, בהם חברי כנסת לשעבר ואנשי דת מהפלג הדרומי של התנועה האסלאמית בישראל.

כזכור, לפני כשבועיים התכנסה מועצת השורא בעקבות המהומות בהר הבית ולחץ מהרחוב הערבי כלפי מפלגת רע"מ לפרוש מהממשלה. בתום הישיבה הוחלט על הקפאת חברותה של רע"מ בקואליציה, החלטה שלא הייתה לה משמעות מעשית בשל פגרת הכנסת.

בימים האחרונים, לאחר פגישתם של יו"ר רע"מ, מנסור עבאס עם שר החוץ יאיר לפיד דווח כי בכוונתו של עבאס להמשיך ליטול חלק בקואליציה. עם זאת יצויין כי הקולות במפלגה אינם אחידים ובעוד שיו"ר המפלגה מושך כל העת להמשך השותפות הקואליציונית, לוחצים חברים אחרים ברשימה לפרוש.



0 תגובות